Sommar

  Jag har tvättat hela dagen och kom precis hem från Konsum, Slussen.
Fy, nu är jag helt slut och skulle nog kunna somna.
Vädret har varit toppen hela dagen men berget av tvätt började gå mig på nerverna! Vad gör man inte liksom..
Får väl hoppas att morgondagen ser likadan ut, så kanske jag kan sola lite, vilket jag vet att många gjort idag.
  Johan gör sin EFRI och är nog borta hela kvällen så jag har lägenheten för mig själv ett tag.. Har dock inget intressant att göra =/ Lär väl krypa ner i sängen och kolla gamla OC-avsnitt vilket har blivit min nya "hobby" sedan vi kom tillbaka till Sverige.

 
  Igår var vi förresten ute i Nacka och fiskade med Christian och Ellinor.
Själv så fick man första fisken! En aborre i helt okey matstorlek. Han fick bli förrätt =)
  Christian som alltid har tur när det gäller fiske drog upp en gädda som fick bli huvdrätt "nr 2", han lagade nämligen till en riktigt mumsig kyckling också! Och som grädde på moset blev det vaniljglass med jordgubbar till efterrätt!
En fin fin invigning utav det fina vädret.



  Nu kan jag ju också passa på att skriva om hur jag firade midsommar.
Åkte ut till Älgö med Johan, Rickard, Christian och Ellinor till Pierres landställe. Blev en riktigt fin midsommarlunch med sill, ägg, färskpotatis, lax, nubbe och hela köret =)
  Efter lunch kom regnet.. när det blev uppehåll gick vi ner till vattnet eftersom några ville fiska och vi övriga skulle väl bara sitta och dricka lite och mysa i solen. Precis när jag fått av mig skorna och gjort mig bekväm på en filt i gräset så börjar det ÖSA ner! Trist..
  Vi skyndade till båthuset som tyvärr var låst, så där fick vi stå och trycka under världens minsta takkant(?).
När det än en gång blev uppehåll vandrade vi hem, bytte till torra kläder och istället roade vi oss med att spela kubb.
  Till middag var det massa grillat med sallad och potatis, yummy! Resten av kvällen satt vi kvar vid bordet och babblade tills de flesta gav sig av till Gåsö för mera partaj, jag, Johan, Ellinor och Christian blev kvar och tog en taxi hem.
  Riktigt värt att vakna upp i sin egen säng dagen efter må jag säga! =)
Hur som helst så var det en trevlig midsommar!

  Nu är väl planerna att åka ut till landet i Finland och slappna av i några dagar och kanske ska man besiktiga bilen så man kan ge se ut på lite flera fisketurer?

Resten får jag väl lösa under tiden, det vill säga med arbete och flygbiljett, men jag får väl ta dagarna som dom kommer.

  Glad midsommar, i efterhand!

LOVE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: