Jul jul jul.

God jul allihopa! Bättre sent än aldrig som man säger..

Själv så jobbade jag på julafton, tog ut en fransk familj på 8 pers som gjorde 2 dyk.
Började vid 10 och slutade runt halv 4.
Efter jobbet drog jag och Petter runt till olika ställen för att inhandla julklappar.
Jag fick Sergi på lappen från julklappslotteriet. Gav honom ett handgjort örhänge eftersom han har en piercing han inte haft något i på 3 år. Men eftersom allt jag hittade var låååångt under gränsen på 200 baht så fick han också en askkopp, dartpilar och ballonger + 2 fyrverkerier!
Grabbarna satte igång och började skjuta ballonger direkt efter middagen hemma hos Jef.
Till middagen hade vi alla bidragit med någonting. Jag, Jef, Ima, Emi, Sergi, Vincent och Kenji var det som firade tillsammans. Vi hade pastasallad med tonfisk, spansk omelett med potatis, chorizo mm., ost, bröd och massa bakelser till efterrätt! Jisses vad vi åt! Ingen typisk julmiddag men oj vad gott det var! :)

Efter middagen och lite drickande kom Petter över och vi alla förflyttade oss till Miguel som hade fest på sin tomt.
Efter det rörde vi oss vidare till Babaloo som ligger på stranden i Chalok Ban Kao.
Där började saker och ting gå vilt till. Massa dansande och vår båtpojke var kalasfull så han totaldäckade.
Slutade med att jag och Ima satt och slog honom i ansiktet för att få liv i honom och vid halv 3 på morgonen körde jag och Emi honom till dykbåten där han fick sova av sig ruset innan det var dags att jobba klockan 7!
Jobbigt när folk blir sådär, men vi kunde inte bara lämna honom på stranden.. jag menar, tänk om det hade varit jag!

Hur som helst så kom jag i säng klockan 4 men vaknade var 20e minut eftersom Tassen var försvunnen. Vid 8 var det dags för mig att hoppa upp och jobba till 18:00 på kvällen (utan rast) och inte hade missen kommit hem inte. Fruktansvärt tröttsam dag igår och fick nästan panik när jag kom hem för Taz var fortfarande borta, men efter att jag varit iväg och köpt middag stod han och skrek på altanen som ett litet monster!! Då föll en sten från mitt bröst, jäklar vad glad jag var att han kom hem igen. Han försvinner aldrig på det där sättet utan att dyka upp emellanåt. Han kanske hittade någon skön julfest som han tyckte var så bra så han stannade i 24 timmar...

Idag har jag också jobbat non-stop eftersom Tom är på visa run så jag måste leka chef.
Har drygt en och en halv timma kvar på jobbet sen så blir det chill till 100%!

Men innan dess måste jag göra lite pappersarbete på datorn, så nu måste jag sluta skriva.

Ha det gott!

Natalie.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: