Zebra.


Jag flög upp ur sängen och ut på tomten klockan 5 imorse efter att bara ha hunnit sova 2 timmar.
Anledningen till det var att jag hörde katterna skrika som bara den.
När jag kom ut såg jag först ingenting, men sen såg jag Zebra längre ner med grannkatten Watson (riktigt stor rackare). Dem hoppade och slogs och allt vad det var tills båda plötsligt svischar förbi mig in i huset.

Just när jag är på väg att slänga igen dörren för att få tag på Watson och kasta ut honom så kommer han utrusandes, så jag skyndar mig in för att kolla så att Zebra är ok.
Tidigare när de två katterna bråkat, så har han åkt på en del rivsår.
Till min förvåning ser jag Zebra nästa halta in i sovrummet och ur hans hals kommer det stora droppar av blod!
Han la sig ner och "grät" - gjorde massa konstiga ljud och verkade ha så ont!

Mitt i all chock börjar jag plocka fram handduk, gasbinda, bandage och allt vad det är.
Johan var tvungen att skrika lite på mig för jag fick nästan panik - min bebis var ju skadad...
Blodet bara droppade och det var fläckar över mina kläder och hela katten..
Efter några svåra försök fick jag och Johan i alla fall runt ett bandage runt Zebras hals och fastän klockan bara var halv 6 på morgonen var jag bara tvungen att ringa tjejen som har djurkliniken.
Hon sa att eftersom jag lyckats stoppa blödningen kunde jag ta in honom klockan 9 när dem öppnade, så det kändes bra att veta att det inte var livshotande...
Sedan åt Zebra mat och drack vatten och kurade ihop sig mitt i sängen så han verkade ganska ok i alla fall.
Så jag passade på att sova en timme till jag med...

När det var dags att ta kissen till kliniken blev det lite stressigt dock, eftersom jag och Johan idag tog båten 9:30 till Koh Samui. 
Det var sorgligt att bara dumpa honom där också. Men efter några timmar hämtade Chris hem honom och jag vet inte riktigt vad dem gjorde med Zebra men han ska äta någon medicin nu i 2 dgr.
Får se imorrn när jag kommer hem hur han mår. Och lillkissen då! Taz, han var så rädd så han vågade inte ens gå in till sovrummet (som är det tryggaste stället han vet).
Han reste till och med ragg åt Zebra, men sen blev han lugn och gick bara och sov bredvid honom. Vilket var jätteduktigt för han kan verkligen inte låta bli att hoppa på den stora konstant, hans favorit är strypgrepp dessutom! Så tur att han inte gjorde något sånt....


Jaja, dags att sluta skriva om kissarna...
Hoppas ni hade en trevligare morgon än mig :)


Lee.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: