Water.

Igårkväll var det storm här.
Så vi tog tillfället i akt och började samla vatten. Vi har ju vattenbrist här på ön.

Utanför huset står 6 stycken hinkar som tar ungefär 70-liter var, för att samla upp vatten som kommer från vårt tak. Det regnade något otroligt så hinkarna blev överfulla inom loppet av några minuter.

Jag stod och fördelade vattnet mellan hinkarna, samtidigt som jag fyllde upp en 70 -liters hink som Johan släpade fram och tillbaka till vår tank som går till huset. Jag använde en 5-liters hink för att ösa.
Vid tanken stod Chris med en 20-liters hink och lyfte upp vatten till Philippe som stod uppe på en stege för att slutligen hälla vattnet i tanken.

Det tog oss 30-40 minuter innan vi lyckats tömma alla hinkar på vatten och då hade vi fått ihop ca. 1000 liter!
Mot slutet av vårt lilla projekt kom Sonja hem från sin massage, så vi fick en bild på hur vi såg ut också :)



Helt otroligt vilken känsla det var och stå där ute i regnet och göra det vi gjorde igår.
För det första har jag aldrig sett så bra teamwork ;P
För det andra så är det inte precis en vardaglig sak, känns lite som en "once-in-a-liftetime"-grej.
För det tredje, stå ute i ett sånt kraftigt regn i bikini och fiskarbyxor är en känsla i sig :)
Och självklart, vi gjorde det för att vi har brist på vatten och ca.1000 liter kostar 600 baht. Tidigare 120 baht.
Det har skapat problem för alla på ön.


Så på grund av detta galna väder var det rätt så obehagligt när jag skulle ta mig till jobbet imorse..
På den smala sandvägen var det ett ca.15 cm brett, 20 cm djupt spår och runt det stora vassa stenar, hela vägen ner till huvudgatan. Tur att jag inte fick punka! :)


Jaja, det var i alla fall lite om vad vi gjorde efter middagen igår och annars har det väl inte hänt så mycket annat... så nu får det vara nog...



Lee.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: