Kittycats.

Runt mitt hus finns det en hel del missar.
Har redan haft en stor beige hankatt på besök. En liten familj på tre, svart mammakatt med svart liten dotter och en beige/grå son har varit inne och busat dem med.
Ganska kul eftersom alla katter verkar känna sig hemma hos mig och Zebra och Taz verkar inte alltför oroliga över att dem kommer in och äter deras mat och kissar i deras låda, leker med deras leksaker och myser i min säng.

Lilla beige/gråa killen brukar komma förbi ensam och mysa med mig, kallar honom Tiger. Riktig liten tuffing och kul att han kommer förbi, men samtidigt skönt att han inte flyttar in. Jisses, en till katt blir nog lite för mycket.
Men igår när Emi kom och hälsade på så hittade han en ny kattunge som hamnat i slagsmål med den lilla familjen så han stoppade bråket och den lilla följde med hem till mig.. Jobbig liten sak som skriker non stop. Men åh så söt! :)
Han "flyttade" in tror jag.. jag somnade till med ytterdörren öppen och imorse hittade jag kattungen i min låda under sängen, så uppenbarligen stannade han hela natten och Zebra verkar vilja adoptera honom..
Får se om han är omkring när jag kommer hem, visar det sig att han tänker stanna så får jag nog ta och leta efter någon som vill ha en liten kattunge.

Ganska komiskt för jag och Emi försökte få honom tillbaka till stället där han hittade honom, när vi gick längs med vägen så följde den lilla efter, familjen på tre och en liten bit efter kom Zebra promenerandes.
Jag, Emi och 5 katter på promenad! Det är inte ofta man ser det :)
Det funkade ju inte alls att få katterna att stanna så det vara bara att vända om och låta dem göra sin grej haha.

Dagens kattuppdateringen.
Nu ska jag äta lunch sen ut och dyka 12:30. Har en svensk fundiver så det blir nog ganska chill.



Taz.

Natalie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: