Save Koh Tao Festival.

Jag som var så glad över att jag skulle få sova en timme extra igår.
Blev väldigt besviken när värsta musiken satte igång klockan 6 på morgonen och lilla Tassen började gnaga på min fot 6.30 för att han ville ha frukost.
Nu den 25e och 26e är det nämligen "Save Koh Tao Festival" här, och festivalområdet är inte alls långt ifrån vårt hus.
Antar att dem satte igång med soundchecks och sånt, men måste man göra det klockan 6 på morgonen?!
På något sätt så slutade det med att vi hade någon form av fest hemma igårkväll innan vi alla begav oss till festivalen. Tror att det var runt 20 pers hemma hos oss...
Kom iväg till festivalen strax innan 12 och som tur var så regnade det inte. Var oväder hela dagen igår.
Men ni skulle sett all lera vi klampade omkring i. Man sögs fast och jag såg en tjej som antagligen halkat och landat på rumpan, för hon hade lera över hela baken :) 

Måste säga att dem verkar ha lagt ner en hel del tid på det här. Har ju sett uppbyggnaden lite grann eftersom jag alltid åker förbi där. Men när man kom in hade man inte kunnat föreställa sig hur stort det skulle vara.
Stor scen med något thailändskt rockband som spelade. Mattält, dryckestält, speltält och lotterier, fotoutsällning etc.
Tror det var lite större än tidigare år.

Såg också när sköldpaddorna kom till ön igår. 10 stycken som blev utsläppta i havet.
Fruktansvärt söta :D
Och dagen innan fick vi 1000 musslor(?) som sattes ut i vattnet...


Det sägs att det här ovädret ska hålla på i 2 veckor! Det hoppas jag verkligen inte, för det är ganska så kallt och väldigt blåsigt. Inte så kul att behöva vara ute och dyka i det här vädret, speciellt inte eftersom jag så lätt blir frusen. Önskar jag bara kunde stanna hemma i sängen och titta på film hela dagarna :P



Nu ska jag se om det finns något här i shopen jag kan göra....


http://www.savekohtao.com/



Love.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: