Konstig katt.

Underligt!
Igår när jag kom hem lämnade jag ytterdörren öppen utifall Zebra av någon konstig anledning skulle få för sig att sitta utomhus.. Istället klampar min älskade lilla Tass in genom dörren som om ingenting hänt.
Han pratade inte, vilket är vääldigt ovanligt! Han jamar alltid när han kommer hem..
Hade minskat lite i vikt, så tror inte att någon matar honom, men han äter väl möss och sånt skulle jag tro.
Taz mumsade i sig en massa torrfoder och burkmat och även lite torkat kött som jag hade till lunch.
Efter det så gick han förbi Zebra som hängde på honom, och vips! så var båda katterna borta.
Nån timme senare kom Zebra hem, ensam. Undrar vad som är pågång med Taz, men kan ju vara så att han börjar bli stor pojke nu?? Nån som vet när kastrerade hankatter slutar ändra sitt beteende? Eller har jag en konstig katt? Nu var han ju borta 8? dgr och tidigare har han varit borta 3 dgr max.


Tasmanian Devil & Zebra.

Gjorde inte mycket alls igår, blev en snabb tur ner till stranden vid halv fem. Bara nedanför huset.
Jättegrunt vatten och botten var täckt av lera som man bara sjönk rakt ner i.
Mycket som blivit dåligt efter det kassa vädret...

Lagade friterad kyckling med sallad och pommes frites till middag också. Yummy yummy!

Får se vad som händer idag.. Känner att jag bara vill sova, men får lite ångest av att gå och lägga mig när solen skiner och det är kokhett utomhus. Sova på stranden kanske är en bra idé?


Nu... dagens coca cola och spindelharpan! :P



xxx.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: