Zebra.

Jaha, så är det då dags igen att ta lille Zebra till kliniken. Idag blir det förhoppningsvis de 2 sista sprutorna.
Måste disskutera vad bästa alternativet är om han inte blir bättre.

Vi har ju provat det mesta.
- Vitamintillskott, men då matstrejkade han efter att han listat ut att jag stoppade det i maten.
- Antibiotika + smärtstillande vätska i munnen i 2 veckor vid 2 olika tillfällen. Stackarn fick panik varje gång jag var tvungen att hålla fast honom.
- Gel som man smetar på direkt på tandköttet, alldeles för smärtsamt för att jag ens skulle lyckas varje gång.

Så vad göra nu?
Detta har liksom hållt på sedan i september förra året.
Han rör på sig, inte lika mycket som förr, men det säger vet. är pga att han är kastrerad och kommit upp i den åldern då dem börjar sova mycket mera.
Han äter, men till och från får han konstiga attacker och klorna flyger ut. Ser ut som om han kvävs och ljuden han gör är inte att leka med.

Han är en riktig liten kämpe måste jag ändå säga! Men hur mycket kan jag låta honom gå igenom?
Min lilla ängel...

Zebra i sin älskade korg som han fått av min mamma.


Kommentarer
Postat av: CJ

Åh vilken sötnos!

2011-05-17 @ 12:33:38
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: